Idegenvezető képzés honlapja

2008 őszén, egy budapesti idegenvezetői tanfolyam tanulói között felmerült egy ötlet, hogy nyissunk honlapot, amin keresztül bármelyikünk elérheti az órán készült anyagokat.

19.) Hollandiából érkezett csoportja részére mutassa be röviden a mai magyar társadalom fő jellemzőit! Milyen tényezők befolyásolják a magyar embereket utazási döntéseikben? Milyen szerepet játszanak a motivációk a turisztikai kereslet alakulásában? Melyek Európa legvonzóbb turisztikai területei a magyar utasok számára? Egyik utasa kisebb reklamációval fordul Önhöz az utazás során. Hallgassa meg az utas észrevételét és nyugtassa meg! Készítsen szövegszerkesztővel egy rövid feljegyzést magyar nyelven a saját maga és az utazási iroda referense számára!

Információtartalom vázlata

-        A mai magyar társadalom fő jellemzői

-        Az utazási döntéseket befolyásoló tényezők

-        Motivációk a turisztikai kereslet alakulásában

-        Európa legvonzóbb turisztikai területei

-        Reklamáció kezelése


-        A mai magyar társadalom fő jellemzői

A nyolcvanas években: tömegjelleg, alacsony költségszint, tranzitutasok nagy száma, hiányos és korszerűtlen infrastruktúra, a szállodai férőhelyek száma alacsony, a belföldi turizmus visszaesett.

 

-        Az utazási döntéseket befolyásoló tényezők

-         fejlettség

-         infrastruktúra

-         földrajzi fekvés

-         éghajlati felvés

-         van-e specifikuma

-         kereslet / kínálat / ár

 

-        Motivációk a turisztikai kereslet alakulásában

Leglényegesebb motivációk:

- fizikai motívumok: üdülés, gyógyulás, sportturizmus
- pszichikai motívumok: környezetváltozás miatti igény
- emberi kapcsolatokból erdő motívumok: család, rokonság meglátogatása
- kulturális motívumok: művészeti, tudományos, idegen nyelvek tanulása
- vakációs és hivatásturizmus

 

-        Európa legvonzóbb turisztikai területei

Tengerpartok, hegyvidékek, fővárosok, Forma 1, fesztiválok, kegyhelyek,

 

-        Reklamáció kezelése

1. A reklamáló felvetést feltétlenül fogadnunk kell.
2. Ha lehet, izoláljuk a reklamálót, hívjuk félre.
3. empatizáljunk, azaz éljük át a helyzetét
4. nyugodt, türelmes figyelés, a reklamáció pontos megismerése
5. tegyünk fel kérdéseket = érdekeljen a probléma
6. ne okítsuk meg a reklamálót, ne szégyenítsük meg soha
7. ha lehet az intézkedés azonnal és az utas előtt történjen
8. fontos az utóellenőrzés


Weblap látogatottság számláló:

Mai: 92
Tegnapi: 44
Heti: 394
Havi: 1 554
Össz.: 1 029 514

Látogatottság növelés
Oldal: 1451-06, 19. tétel
Idegenvezető képzés honlapja - © 2008 - 2024 - turista.hupont.hu

A HuPont.hu egyszerűvé teszi a weblapkészítés minden lépését! Itt lehetséges a weblapkészítés!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »