Idegenvezető képzés honlapja

2008 őszén, egy budapesti idegenvezetői tanfolyam tanulói között felmerült egy ötlet, hogy nyissunk honlapot, amin keresztül bármelyikünk elérheti az órán készült anyagokat.

1.) Beutazó csoportja francia borászokból áll. A rendelkezésre álló térképek segítségével ismertesse és jellemezze hazánk történelmi borvidékeit és azok szerepét a turizmusban! Ismertessen legalább két nevezetes borfajtát! A borokon kívül milyen speciálisan magyar italféleséget ajánlana a vendégeknek?


2.) Csoportja külföldi turisztikai szakemberekből áll. Ismertesse számukra a hazai turizmus jellemzőit! Mi a turizmus jelentősége, valamint szerepe a gazdaságban? Ismertesse az új tendenciákat a turizmusban, különös tekintettel a turizmus és környezet kapcsolatára! A turizmus mely területei szerepelnek az Új Magyarország Fejlesztési Tervben?


3.) Németországból érkezett csoportja számára ismertesse a magyar konyha jellemzőit, tipikus ételeit, a magyar nép étel- és italfogyasztási szokásait! Hasonlítsa össze a magyar konyha jellegzetességeit néhány európai ország konyhájának jellegzetességeivel, étkezési- és italfogyasztási szokásaival!


4.) Ön idegenvezetőként újságírókból álló külföldi csoportot fogad. Internet használatával állítson össze legalább öt diából álló, érdeklődést felkeltő Power Point prezentációt, amelynek segítségével bemutatja a csoport számára a magyarországi világörökségi helyeket, két területet részletesen mutasson be! Ismertesse a Világörökséggé nyilvánítás rendszerét és feltételeit!


5.) Izraelből érkezett csoportja számára ismertesse a keresztény vallás jellemzőit összehasonlítva a zsidó vallás jellemzőivel! Ismertesse a keresztény valláshoz kapcsolódó ünnepköröket! Miért fontos a turizmusban dolgozók számára a nagy világvallások ismerete? Beszéljen a vallások és a kultúra szerepéről az étkezési szokások alakulásában!


6.) Beutazó csoportja számára mutassa be a Magyar Köztársaság Alkotmányának főbb pontjait! Mi jellemzi az államszervezet működését? Jellemezze Magyarország politikai, külgazdasági és kulturális kapcsolatait a célnyelvi országokkal!


7.) Olvassa el a mellékelt idegen nyelvű idegenforgalmi szakmai szöveget, amely Európa egyik világörökségi helyéről szól! Foglalja össze röviden szóban az adott helyről szóló fontos tudnivalókat! Milyen szerepe és lehetőségei vannak az önfejlesztésnek az idegenvezető munkájában? Miért fontos az embertípusok jellemzőinek ismerete az idegenvezetői munkában? Milyen utastípusokkal találkozhat munkája során?


8.) Olvassa el a mellékelt magyar nyelvű szöveget, amely egy magyarországi kulturális rendezvényről szól! Ismertesse idegen nyelven a legfontosabb tudnivalókat!  Kulturális rendezvények ismertetésével mutassa be Magyarország legjelentősebb kulturális értékeit (zene, tánc, irodalom…)! Ismertesse az incentive turizmus jellemzőit!


9.) Amerikából érkezett csoportja számára mutassa be, hogyan jött létre az Európai Unió, hogyan épül fel, melyek a főbb működési területei? Milyen turizmusra vonatkozó szabályozásokat ismer? Beszéljen Magyarország európai uniós tagságáról! Európatérkép segítségével ismertesse mely országok tagjai az Európai Uniónak?


10.) Beutazó csoportja számára a legjellemzőbb jegyek ismertetésével röviden mutassa be a különböző építészeti stílusokat magyarországi és célnyelvi országok példáin!


11.) Franciaországból érkezett csoportja a magyar népművészet iránt érdeklődik. Ismertesse a csoporttal Magyarország kiemelkedő népművészeti tájait, megőrzendő néprajzi értékeit! Ismertesse a magyarországi népművészeti hagyományok bemutatásának lehetséges formáit példákon keresztül!


12.) Németországból érkezett csoportjával Budapestről Hajdúszoboszló felé utaznak autóbusszal. Útközben ismertesse a csoporttal az egészségturizmuson belül a gyógy- és termálturizmus lényegét! Mutassa be Magyarország gyógy-idegenforgalmi adottságait és szerepét a nemzetközi és a belföldi turizmusban! A csoport érdeklődik más gyógyfürdők iránt is, ezért foglalja össze Excel táblázatban a nemzetközi turizmus szempontjából jelentősebb gyógyfürdőinket és - a rendelkezésre álló térkép segítéségével - Budapesttől való távolságukat! Nyomtassa ki, másolja le 5 példányban és adja át az utasoknak!


13.) Ausztriából érkezett csoportjával a Budai Várba mennek gyalogos városnézésre. Az autóbuszon utazás közben ismertesse a csoporttal a Világörökség részeként elismert Budai Vár történelmét, legfontosabb idegenforgalmi látnivalóit (Királyi Palota, Dísz tér, Tárnok utca, Szentháromság tér, Mátyás Templom, Halászbástya stb.)! A programban szerepel a Budavári labirintus meglátogatása, labirintus túra. Megérkezéskor azonban közlik Önnel, hogy a villanyvezetékek váratlan meghibásodása miatt a labirintus nem látogatható, egyelőre nem tudják mikorra fogják a hibát kijavítani. Mit tesz Ön ebben a helyzetben? Magyarázza meg a csoportnak mi történt! Milyen más programot ajánlana a labirintus túra helyett?


14.) Külföldi csoportjával Esztergomba indulnak autóbusszal. Útközben mutassa be a Dunakanyar idegenforgalmi adottságait! Emelje ki a Duna jobb partjának legfontosabb idegenforgalmi értékeit, látnivalóit! (Szentendre, Leányfalu, Tahi, Szentendrei sziget, Visegrád, Esztergom)! Szentendrén megállnak meglátogatni a Skanzent. Mondja el utasainak mi a Skanzen és milyen látnivalókra számíthatnak! A Skanzenben helyi idegenvezetés van, amelyet Önnek kell tolmácsolnia a csoport részére. Hallgassa meg a helyi idegenvezető ismertetését magyar nyelven és fordítsa a csoport számára!


15.) Külföldi csoportjával Balatonfüredre tartanak. Útközben mutassa be csoportjának milyen idegenforgalmi adottságai vannak a Balatonnak? Hasonlítsa össze az északi és a déli part idegenforgalmi adottságait! Ismertesse az északi part látnivalóit, elsősorban Balatonfüred, Tihany, Keszthely, Hévíz, Tapolca, Sümeg látnivalóira összpontosítson!


16.) Ön idegenvezetői feladatokat lát el Barcelonából az Utazási Irodák Szövetségétől érkezett csoport mellett. A jövőben Magyarországra kívánnak utaztatni, jelenleg az idegenforgalmi fogadóképességet mérik fel. Ismertesse csoportjával a kereskedelmi szálláshelyek fogalmát, csoportosításukat, jellemzőiket, alap- és kiegészítő szolgáltatásaikat! Beszéljen a szálloda, az utazási iroda és az idegenvezető kapcsolatáról. Miben áll a szálloda és az utazási iroda kötelezettségvállalása? Mi az a kontingensszerződés? A számítógépen rendelkezésre álló adatbázisból válogassa le a középkategóriájú budapesti szállodák listáját, nyomtassa ki és adja át a csoportvezető részére!


17.) Törökországból érkezett turistacsoport mellet lát el idegenvezetői feladatokat. Az első találkozás alkalmával ismertesse a csoport részére az útlevéllel és az aktuális vám- és devizaszabályokkal kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat! A másnapi városnézésre 9.30-ra beszélik meg a találkozót a csoporttal a szálloda halljában. Ön mikorra érkezik a szállodába? Budapestről Győrbe mennek egész napos kirándulásra, útközben ismertesse milyen idegenforgalmi adottságokkal rendelkezik a Kisalföld? Ismertesse röviden Győr és környéke idegenforgalmi látnivalóit (Pannonhalma, Győr, Abda, Lébény, Mosonmagyaróvár, és a Szigetköz települései)! A kirándulásra 96 ezer forint ellátmányt kapott.  Milyen költségeket és milyen feltételekkel fizet az ellátmányból? Hogyan és mikor számol el az ellátmánnyal a referens felé?


18.) Külföldi csoportjával Budapestről Pécsre utaznak autóbusszal. Útközben ismertesse a csoporttal Dél - Dunántúl idegenforgalmi adottságait! Röviden foglalja össze Pécs városának idegenforgalmi szerepkörét, mutassa be a város és környékének látnivalóit, különös tekintettel a Világörökség értékekre!  A rendelkezésre álló mellékletek alapján értelmezze a turizmusban jellemző piktogramokat!


19.) Hollandiából érkezett csoportja részére mutassa be röviden a mai magyar társadalom fő jellemzőit! Milyen tényezők befolyásolják a magyar embereket utazási döntéseikben? Milyen szerepet játszanak a motivációk a turisztikai kereslet alakulásában? Melyek Európa legvonzóbb turisztikai területei a magyar utasok számára? Egyik utasa kisebb reklamációval fordul Önhöz az utazás során. Hallgassa meg az utas észrevételét és nyugtassa meg! Készítsen szövegszerkesztővel egy rövid feljegyzést magyar nyelven a saját maga és az utazási iroda referense számára!


20.) Olaszországból érkezett csoportjával Sopron felé tartanak autóbusszal. Útközben ismertesse a csoporttal a Nyugat - Dunántúl idegenforgalmi adottságait! Mutassa be Sopron és környéke idegenforgalmi látnivalóit, jelentősebb múzeumait, térjen ki a Fertő-Hanság Nemzeti Park jelentőségére is! Csoportjának egyik tagja zenés színház, operett vagy opera előadás iránt érdeklődik. A rendelkezésre álló prospektusok alapján válasszon programot és hívja fel telefonon utasát a szállodában, hogy foglalt számára jegyet az egyik előadásra. Tájékoztassa az előadás jellegéről, időpontjáról!


21.) Beutazó csoportjával Debrecenbe utaznak autóbusszal. Útközben mutassa be Debrecen és a Hajdúság történelmi, kulturális – néprajzi - értékeit és jelentős látnivalóit! Milyen idegenforgalmi lehetőségei vannak Nyíregyháza és környékének, valamint a Felső - Tiszavidéknek? Ismertesse e térségek legfontosabb látnivalóit, művészeti, kulturális – néprajzi értékeit! Milyen módon ellenőrzi a túra során a megrendelt és igénybevett szolgáltatások minőségét?


22.) Beutazó csoportjával Budapestről Szegedre utaznak autóbusszal. Útközben ismertesse csoportjával a Közép-Tiszavidék idegenforgalmát! Mutassa be Szolnok és a Jászság vidékének történelmi, kulturális értékeit és jelentős látnivalóit! Mutassa be Szeged és környéke idegenforgalmi látnivalóit! Jellemezze Magyarország nemzetközi helyzetét!


23.) Beutazó csoportjával Siófokra utaznak autóbusszal. Útközben foglalja össze a Velencei-tó és környékének idegenforgalmi adottságait és fontosabb látnivalóit! Melyek a Balaton déli partjának és tágabb környezetének idegenforgalmi adottságai és fontosabb látnivalói? (Siófok, Szántód, Balatonföldvár, Balatonszárszó, Balatonszemes, Balatonboglár, Fonyód stb.)?


24.) Ismertesse Szombathely és környéke idegenforgalmi adottságait, történelmi, kulturális értékeit és fontos látnivalóit, valamint Vas és Zala megye néprajzi tájait (Szombathely, Ják, Kám, Körmend, Szentgotthárd, az Őrség és a Göcsej, Zalaegerszeg)!


25.) Beutazó csoportjával Egerbe utaznak autóbusszal. Útközben jellemezze a Mátra idegenforgalmát, mutassa be üdülő- és gyógyhelyeit! Mutassa be Eger idegenforgalmi szerepét Észak-Magyarország turizmusában! Ismertesse a város történelmét, és jelentősebb látnivalóit, továbbá a környék legfontosabb látnivalóit! Ismertesse a matyó népművészet jellemzőit!


26.) Beutazó csoportjával Miskolcra utaznak autóbusszal. Útközben ismertesse, hogy milyen idegenforgalmi lehetőségeket kínál a Bükk-hegység? Mutassa be Miskolc és környéke jelentősebb idegenforgalmi látnivalóit, kulturális értékeit! Ismertesse a Zempléni-hegység idegenforgalmát! Emelje ki jelentősebb települések látnivalóit, múzeumait!




Weblap látogatottság számláló:

Mai: 28
Tegnapi: 201
Heti: 229
Havi: 2 002
Össz.: 1 010 242

Látogatottság növelés
Oldal: 1451-06 Idegenforgalom elmélet vizsgakérdések
Idegenvezető képzés honlapja - © 2008 - 2024 - turista.hupont.hu

A HuPont.hu egyszerűvé teszi a weblapkészítés minden lépését! Itt lehetséges a weblapkészítés!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »