Idegenvezető képzés honlapja

2008 őszén, egy budapesti idegenvezetői tanfolyam tanulói között felmerült egy ötlet, hogy nyissunk honlapot, amin keresztül bármelyikünk elérheti az órán készült anyagokat.

Az üzleti élet bonyolításához nélkülözhetetlen teendők bemutatása, pénzügyi, jogi ismeretek alkalmazása

1. Ön a munkahelyén az iroda kialakításáért felel. Tervezze meg az irodában milyen eszközök szükségesek ahhoz, hogy adminisztrációs munkáit pontosan elvégezze!

Információtartalom vázlata

-        Szoftver alkalmazások

-        Hardver alkalmazások

-        Informatikai alkalmazások

-        Irodatechnikai eszközök ismerete

-        Táblázatkezelés

-        Adatbázis-kezelés

2. Ön egy szakmai tréninget tart pályakezdő munkatársainak, ahol az ügyfélforgalomban előforduló fizetési módokról kell beszélnie. Ismertesse a fizetési módokat, és jellemezze azokat!

Információtartalom vázlata

-        Vendégszámla tételeinek ismerete

-        Bizonylatolási rend ismerete

-        Pénzügyi folyamatok ismerete

-        Elszámoltatási ismeretek

-        Ügyviteli ismeret

3. A munkahelyére - ahol Ön dolgozik - reklamáció érkezik egy vevő részére kiállított számlával kapcsolatban. Részlegvezetője behívja az irodába a számlával. Ismertesse a számlán található tételeket! Külön mutassa be a kötelező és nem kötelező tételeket!

Információtartalom vázlata

-        Pénzügyi ismeretek

-        Belső elszámoltatási rend ismerete

-        Megrendelők és egyéb kontroll anyagok ismerete

-        Hatályos jogszabályok ismerete

4. Felkérik Önt, mutassa be szervezetének gazdálkodási mutatóit. Ismertesse a főbb gazdálkodási mutatókat!

Információtartalom vázlata

-        Pénzügyi ismeretek

-        Üzletforgalmi mérőszámok ismerete

-        Az adminisztrációban szereplő adatok értelmezése, megfelelő helyen való figyelembevétele

-        Statisztikai számítások ismerete

5. Részlegvezetője megkéri Önt, hogy gyűjtse össze azokat a felügyeleti szerveket, melyek a vállalkozás üzemeltetéséhez szükségesek, és szükség szerint készítsen információs táblát ezekről a vendégtérbe, illetve ellenőrizze a Vásárlók Könyvét. Ismertesse a kötelezően feltüntetendő felügyeleti szerveket!

Információtartalom vázlata

-        Rendkívüli események kezelése

-        Emberismeret

-        A vitás esetek pontos, szakszerű dokumentációja

-        Fogyasztóvédelmi előírások ismerete

6. A pénzügyi részlegre új kolléganő érkezik, megkéri Önt, hogy ismertesse a vállalkozás pénzmozgással kapcsolatos ügyviteli tevékenységeit.

Információtartalom vázlata

-        Fizettetési módozatok

-        Bevételek, kiadások dokumentálása

-        A pénzmozgással kapcsolatos ügyviteli jelentések ismertetése

-        A pénzmozgás útjának tiszta nyomon követése

7. Egy vendég érkezik Önhöz és megkérdezi, milyen valutával tudna a helyszínen fizetni. Ismertessen háromfajta valutát az aktuális árfolyamon! Mi a különbség a valuta és a deviza között? Milyen típusú devizákat ismer? Melyek a legfontosabb devizaszabályok? Ismertesse a valutaváltás szabályait!

Információtartalom vázlata

-        Pénzforgalmi ismeretek

-        A számlázási szoftverek napi frissítése az árfolyamváltozásoknak megfelelően

-        Tájékozódás a devizapiaci változásokról

-        Árfolyamváltozások nyomon követése

8. Egy vendég érkezik Önhöz, és párizsi utazásához kér segítséget. Budapest - Párizs útvonalra kér menetrendeket és utazási lehetőségeket Öntől mint szolgálatot teljesítőtől. A recepción csak az internet segítségével tud felvilágosítást adni. Ismertesse a vasúti, az autóbuszos és a légi közlekedési menetrendek elérhetőségi címeit és kezelését!

Információtartalom vázlata

-        A menetrend és internet szakszerű használata, a szükséges információ meglelése

-        A menetjegyváltás folyamata, az úti okmányokkal, vámkezeléssel, poggyászszállítással kapcsolatos előírások

-        Helybiztosítási módozatok a légi-, vasúti- és autóbusz-közlekedésben

-        Kedvezmények és felárak

-        Menetrendekkel kapcsolatos tudnivalók

-        Egyirányú és menettérti jegyek ismertetése

9. Cégénél azt a feladatot kapja, hogy telefonon tárgyalási időpontot egyeztessen egy Önnel azonos pozícióban lévő üzleti partnerével. Ismertesse a telefonálás során betartandó udvariassági szabályokat, a tárgyalás előkészítését magyar nyelven! Folytassa le a telefonbeszélgetést idegen nyelven!

Információ tartalom vázlata

-        Telefonon történő egyeztetés

-        Szabályok telefonhívás esetén

-        Üzleti tárgyalások előkészítése

10. Önnek az a feladata, hogy egy vállalkozás képviselőjével találkozzon azzal a szándékkal, hogy előzetesen egyeztessék a szerződéskötés feltételeit, és a megállapodás, egyeztetés után megkössék a szerződést.

Információtartalom vázlata

-        Kommunikációs stratégiák

-        Viselkedési szabályok az üzleti életben

-        Üzleti tárgyalások előkészítése

-        A szerződések tartalmi és formai elemei

11. Munkahelyi felettese felkéri Önt, hogy ügyfélkapcsolati tevékenységet is végezzen. Ön erre a célra kidolgoz egy kérdőívet, melyet lehetőség szerint minél több ügyféllel ki szeretne töltetni. Állítson össze egy ügyfél elégedettségi kérdőívet magyar nyelven! Milyen szempontokat vesz figyelembe a kérdőív összeállításánál? Hogyan dolgozza fel a kapott adatokat?

Információtartalom vázlata

-        Információgyűjtés módszerei

-        Kérdőívösszeállítás

-        Statisztikakészítés

-        Számítástechnikai eszközök használata

12.A vállalkozásnál, ahol Ön is dolgozik, a számítástechnikai program újabb részekkel bővül. Önt iskolázzák be a szoftver újdonságainak megismerésére, majd Önnek kell a munkatársainak bemutatni a tanultakat. Ismertessen egy szabadon választott szakmaspecifikus programot!

Információtartalom vázlata

-        Szakmaspecifikus szoftverek ismerete

-        A szoftver bemutatása

-        A szoftver jellemzőinek ismertetése

-        A szoftver használata

13. Nézze meg a rendelkezésre álló - szakmájához kapcsolódó - statisztikai adatokat tartalmazó adattáblát! Értelmezze és elemezze a statisztikai adatokat, vonjon le következtetéseket!

Információ tartalom vázlata

-        A statisztikai adattábla értelmezése

-        Az adatok elemzése

-        Következtetések megfogalmazása

14. Partnereik árajánlatot kérnek Öntől szolgáltatáscsomagra. Állítson össze „Package"-eket, és ismertesse a belső elszámolói árat!

Információtartalom vázlata

-        Pénzforgalmi ismeretek

-        Belső elszámolói árak beépítése a csomagokba

-        Tájékozódás a vendégek igényei felől

-        Szolgáltatási árak és színvonal felügyelete

15. A vendégfogadó pultnál az egyik vendég jelzi Önnek, hogy elvesztette az értékeit, de nem tudja pontosan, hogy hol. Azt kéri Öntől, vegyék jegyzőkönyvbe. Vegyen fel jegyzőkönyvet, és ismertesse a jegyzőkönyv nélkülözhetetlen elemeit!

Információtartalom vázlata

-        A cselekmény pontos leírása

-        Az illetékesek tájékoztatása

-        A jegyzőkönyv felvételének pontos szabályai

-        A jegyzőkönyv kezelésének pontos szabályai


Weblap látogatottság számláló:

Mai: 99
Tegnapi: 201
Heti: 300
Havi: 2 073
Össz.: 1 010 313

Látogatottság növelés
Oldal: 1447-06 Adminisztráció végzése - vizsgakérdések
Idegenvezető képzés honlapja - © 2008 - 2024 - turista.hupont.hu

A HuPont.hu egyszerűvé teszi a weblapkészítés minden lépését! Itt lehetséges a weblapkészítés!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »