Személyi, tárgyi, jogi feltétel.
Az idegenforgalom szintén ezekből áll.
külső
belső
Marketing folyamat (piaci folyamat)
A helyzet felmérése (hol vagyunk most)
A cél kitűzése (mindig konkrét és meghatározott)
A stratégia kidolgozása (hogyan jutok el a célhoz)
Programozás (mibe fog ez kerülni)
Megvalósítás, ellenőrzés.
Helyzetfelmérés:
Saját feltételrendszer, helyzet, valamint a konkurencia feltételrendszere, helyzete személyi, tárgyi, jogi szemlélet alapján
Cél: (a termék és az áru létrehozása)
Ø szolgáltatás (a szolgáltatás halmaza)
Ø hol fogom értékesíteni?
Ansoff mátrix táblázata:
ÚT új termék |
ÚP új piac |
RT régi termék |
RP régi piac |
tratégia:
4+4 P Morrison elmélet
kereskedelem:
idegenforgalom:
Programozás:
Megvalósítás:
Ø hatósági hozzájárulások
Ø önkormányzati feltételek
Ø társadalombiztosítási feltételek
Ø adóhatósági feltételek
Ø kamarai feltételek
Ø cégbírósági bejelentkezés
Ø IFO törvények, rendeletek, előírások
Ø környezetvédelmi, egészségügyi feltételek
Ø egyéb feltételek
(Hippokratész)
- szangvinikusak
vérmes, könnyűvérű, könnyen izgul, bizakodó, könnyen felejt, általában szimpatikus, szervezőképes, személy-centrikus (sokat ad a külsőségekre)
- kolerikusak
melegvérű, hajthatatlan, ki nem elégülő tettre-vágyó, célorientált, szinte tarol, „epések”, (átnéz mások feje fölött)
- melankolikusok
fekete epéjű, nehézvérű, lassan izguló, lelkére mélyen hatnak az események, pontos, határidő-kész, örökké panaszkodó, szinte kishitű (nyuszik)
- flegmatikusak
nyálkás, hidegvérű, szinte közömbös, lusta, de lényegbelátó
víz, föld, tűz, levegő → analizál
víz – hó, jég, tó, tenger, folyó, termálvíz …
föld – halmazállapota szerint: homok, kavics, kő, márvány, szikla
régészet, szabad múzeumok, építészet
természeti megjelenések szerint: erdők, parkok, rétek, puszták,
virágok, gyümölcsök
zsiráf, zebra, krokodil
tűz – mint energiát adó és sugalló eszköz: tábortűz, tűzijáték, kandalló, csillagszóró
levegő – emberi értékek / amiből legfontosabb a lélek és kötődései
népi erkölcs, szokások, népművészet, öltözködés, divat, ünnepek, történelem, temetők, sírok, vallás …
multiplikátor = hatványozó
Idegenforgalom működése:
→ fontos a motiváció IFO fogadó IFO küldő
aktív passzív
→ fontos, hogy Magyarország fogadóképes is legyen. (aktív / passzív területek)
primer kör: alapvető szükségletek biztosítása (lakás, étel / ital)
szekunder kör: kulturális fejlődés következik
terciel kör: jóléti társadalmakban rendszerek kialakítása (utazás / fogadás)